Психологічна служба
ЗДО №6 "Казка"
Психологічна служба ЗДО №6 «Казка» діє на підставі ст. 21-22 Закону України «Про освіту», ст. 29-32 Закону України «Про дошкільну освіту» з метою виявлення та забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості дитини, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі.
Психологічну службу представляє практичний психолог Алла Вікторівна Павлюк
У своїй діяльності практичний психолог керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Положенням про психологічну службу системи освіти України та вимогами етичного кодексу психолога.
Мета роботи психологічної служби
ЗДО №6 «Казка»
Полегшення процесу адаптації дитини до умов перебування в дошкільному закладі; забезпечення сприятливого психологічного клімату у дитячому колективі та колективі педагогів; сприяння створенню оптимальних умов виховання і розвитку дітей, допомога вихователям у забезпеченні здійснення особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей дітей; формування психологічної готовності до школи старших дошкільників; проведення профілактично-корекційної роботи з метою попередження та корекції негативних проявів поведінки та розвитку усіх сфер особистості дитини; здійснення психологічної просвіти педагогів закладу та батьків; психологічний супровід дітей з ООП.
Основні завдання роботи психологічної служби:
- Психологічний супровід новоприбулих дітей.
- Формування психологічної культури педагогів та батьків.
- Планування і впровадження у практику корекційно-розвивальних програм, ігрових технік та вправ.
- Робота зі створення умов для розвитку та оптимізації емоційного світу дітей, виховання моральних якостей.
- Корекція негативних проявів у поведінці дитини.
- Діагностика та формування психологічної готовності дітей до навчання у школі.
- Взаємодія та співпраця сім'ї та ЗДО.
Консультативний пункт для батьків
"Пізнай себе та дитину"
Умови успішної адаптації дитини до закладу дошкільної освіти:
🤱 мама повинна попередньо пояснити:
- куди веде малюка;
- куди іде вона, і що буде робити на протязі цього часу;
- що неодмінно забере дитину після обіду (ввечері);
🥣 дитина повинна володіти навичками самообслуговування (проситися в туалет, їсти самостійно і т.д);
🥎 вміти гратися з іншими дітьми, домовлятися;
🖐️малюка, якого часто залишають на рідних, теж легше проходить процес адаптації, (він вчиться певний проміжок часу бути без мами);
👩❤️👨 емоційна стабільність, любов та щастя у сім'ї - запорука швидкого та легкого пристосування;
🕒 залишати дитину в закладі дошкільної освіти спочатку на короткий термін: 1 год, 2 год, 3 год..і тільки коли ви побачили, що все "ок" можна пробувати вкладати на денний сон;
✅ назвати переваги відвідування садочку.Але🛑 не перебільшувати! Бо коли вона стикається з реальністю (навколо всі плачуть, хочуть до мами), то з'являється недовіра до батьків🙋 розлучатися з дитиною легко і швидко, без зайвої тривоги та жалю в очах. Адже у вас з нею дуже сильний емоційний зв'язок. Неспокійна мама = неспокійна дитина;
🕒 режимні моменти вдома і в садочку повинні співпадати, інакше буде дискомфорт усім;
👼розповісти вихователю про індивідуальні особливості дитини, що вона полюбляє, а що ні;
🧔 якщо малюк важко розлучається з мамою, то можна спробувати татові відводити її у заклад дошкільної освіти;
🛑 Заборонено:
- залякувати дитину садочком;
- іти не попрощавшись (може виникнути страх втрати);
- у її присутності погано говорити про вихователя;
- приводити дитину хвору!Батькам постійно потрібно пояснювати, що вони дуже люблять свого малюка, що він (вона) і тепер залишається для вас дорогим і улюбленим.
Трирічна дитина переживає становлення маленької особистості. Цей етап болісно переживає не тільки вона сама, але і батьки, які губляться в здогадах, чим допомогти своєму чаду в цій ситуації. І хоча капризи трирічних діток часто виводять батьків з себе, цей період обов'язково повинен бути в житті вашої дитини, адже саме в цей період в дитині виникає прагнення до самостійності і прояву сили волі. Відсутність будь-яких проявів кризи трьох років може бути сигналом затримки розвитку дитини, тому зустрічайте цей вік з радістю: малюк стає самостійним.
На етапі кризи трьох років важливо зловити золоту серединку між вседозволеністю і тотальною забороною всього.
Допомогти впоратися з кризою трьох років і направити виховання малюка в потрібне русло допоможуть сюжетні гри.
- Гра в магазин. Дитині відведіть роль продавця, а батьки або старші діти - покупці. Коли малюк продає що-небудь, йому важко розлучатися з річчю, віддавати комусь своє. Згодом він зрозуміє, що річ йому повернуть назад, і буде просити пограти з ним в цю гру ще раз. Якщо ваша дитина часто влаштовує істерики в супермаркетах, відправте до нього в магазин ляльку-маму і ляльку-дочку. Нехай донька влаштує скандал, заспокоюйте вередуючу ляльку разом з малюком.
- Придумайте малюкові «дуже важливу справу» - готування їжі для ляльок, будівництво будинку, створення нової картини. Нехай малюк проявляє свою самостійність в грі, не варто переривати його своїми порадами.
- Посадіть за стіл улюбленого іграшкового друга малюка. Нехай він постійно веде себе неправильно. Разом виховуйте його. Покладіть його спати. Візьміть з собою на прогулянку. Разом розбирайте поведінку пустуна - що він робить неправильно і чому так робити не треба. Нехай малюк вчиться відрізняти хорошу поведінку від поганої. Беручи на себе роль «вихователя» в грі, малюк і в житті буде вести себе відповідно.
- Разом з дитиною робіть різні іграшки і вироби своїми руками. Цей творчий процес дозволить стати малюкові більш посидючим.
- Складайте з дитиною казки. У віці трьох років малюки люблять фантазувати. Нехай в казках будуть виховні моменти. Дізнавайтеся разом один одного.
- Ігри-драматизації дозволять зняти прояв агресії. На роль негативного героя вибираємо дитину, котра виявляє ознаки агресії. "Вовк дуже злий, він голосно гарчить, хоче налякати козенят (пропонуємо дитині поричати). Сильно стукає в двері, тупотить від невдоволення ногами ". За допомогою цих занять виганяємо агресію. Чим сильніше дитина гарчить, стукає ногами, тим ефективніша ця вправа. Так само ці прийоми сприяють розвитку акторської майстерності. Якщо в групі декілька чоловік проявляють агресію, то залучаємо їх в гру. "Діти, до нас в групу прийшов Бармалей. Він хоче забрати у нас всі іграшки, щоб ми сиділи на стільчиках і плакали. Давайте виженемо його ". Пропонуємо "закидати" Бармалея мішечками з піском, грудочками з вати. Це може бути іграшка або картинка.
- Коригувати негативні прояви можна через ліплення, тому що це пластичний матеріал, потім можна зліпити іншого героя. "Давайте зліпимо лисицю, яка вигнала зайчика з хатинки. Вона у нас вийшла зла, у неї хитрі очі, на лапках гострі кігті. Давайте змінимо сюжет казки, зліпимо добру лисицю. Нехай вони живуть з зайчиком дружно, разом. А цю лисицю ми виженемо. Зімніть пластилін, міцно будемо на нього натискати, щоб зла лисиця скоріше пішла і з'явилася добра ".
Постарайтеся приділити максимум уваги трирічному малюкові, але не будьте нав'язливі. Надлишок уваги перетворить малюка в деспота, навіть може викликати різні фобії і неврози.
Отже, рецепт від кризи трьох років дуже простий: терпіння, розуміння, творчість, ігри і, звичайно ж, почуття гумору.